اخبار و مقالات ساعت مچی

ساعت مچی مناسب من | نگهداری از ساعت مچی

347-min

[vc_row][vc_column width=”3/4″][vc_column_text text_larger=”no”]

ساعت مچی مناسب من | نگهداری از ساعت مچی

ما برای نگهداری از ساعت مچی خود در وحله اول نیاز به شناخت ساختار کلی آن داریم 

ساعت مچی از چه قسمتهایی تشکیل شده

ساعت مچی مناسب من | نگهداری از ساعت مچی : درابتدا باید بدانبم کلا ساعت مچی  از چه قسمت هایی تشکیل شده و بعد طبق اولویت حساسیت آن قسمت  مشخص شود کدام قسمت ها نیاز به نگهداری بیشتر دارد.کلا ساعت مچی ما چه سبک اسپرت باشد و چه کلاسیک و یا فشن و یا حتی هوشمند ساختار کلی یکی دارد.

اولین قسمت ساعت که از همه چیز مهمتر هست قاب و بند ساعت هست چه ساعت مچی ما مردانه باشه چه ساعت ما زنانه یا حتی ساعت مچی های بچه گانه همه یه قاب و بندبه صورت معمول دارند .

دومین قسمت از ساعت شیشه ساعت هست که باز روی همی ساعتها مشترک هست اما جنس شیشه ها نسبت به برند آنها همچنین ویژگی آنها تغییر میکنن که در ادامه بیشتر در مورد آن توضیح داده خواهدشد.

سومین قسمت از ساعت مچی صفحه ساعت هست که نسبت به سلیقه های مختلف طراحی شده اند طرح و رنگ های متفاوت در نظر گرفته شده است تا بتوان سلیقه های متفاوتی را در بر گیرد.

چهارمین مورد موتور ساعت هست که مهمترین اجراء تشکیل دهنده ساعت به شمار میرود و در آخر قفل ساعت  هست که باز این مورد هم به دو دسته کلی تقسیم میشودقفل ساده و قفل پروانه ای یا (کلیپسی)

اجزاء تشکیل دهنده ساعت

Clock components

چه کاری انجام دهیم تا عمر ساعت مچی محبوب خود را بالا ببریم ؟

حال که اجزاء کلی ساعت مچی خود را به اختصار شناختیم باید بدانیم که ساعت مچی یک کالای لوکس به حساب می آید و با در نظر گرفتن هزینه ساعت، ما میتوانیم ساعت مچی خود را طبق مبلغی که برایش در نظر گرفته ایم انتخاب کنیم .

برای آشنایی بیشتر از نحوه نگهداری ساعت و تمیز نگه داشتن آن پیشنهاد دیجی آنتایم این هست که نسبت به شغلی که دارید ساعت مچی خود را انتخاب کنید حتما از خود میپرسین علت چیست ؟

به طورمختصر و مفید اینکه شغل ما برای خرید خیلی مهم هست که آیا ما پشت میز مشغول به کار هستیم یا کار فیزیکی بیشتری انجام میدیم پس نیاز روزمره ما ساعت ضد ضربه هست یا اسپرت.

ساعت مچی مناسب من | نگهداری از ساعت مچی

حال که ما تصمیم گرفته ایم ساعت مچی زنانه یا مردانه خود را نسبت به آسیب پذیری به (ضربه ) انتخاب کنیم اکسسوری ساعت خود را کلاسیک یا اسپرت یا هر سبک دیگر انتخاب میکنیم هر چه  مراقبت بیشتر باشد که باساعت ضربه وارد نشود همان اندازه طول عمر مفید موتور ساعت شما بالا خواهد رفت . دقت کنید ساعتهای اتومات نسبت به ساعتهای کوارتز حساس تر هستن نسبت به ضربه.

برای نگهداری ازقاب ساعتها به خصوص ساعت هایی که آبکارای شده هستن باید دقت بیشتری انجام شود مواد آرایشی عطر ادکلن میتواند به رنگ قاب یا بند ساعت مچی شما آسب وارد کند لزاباید دقت شود.

و در آخر نگهداری از بندهای ساعت مچی هست که در بندهای چرمی تعرق پوست بدن میتواند به بند چرمی آسیب وارد کند در طولانی مدت و در  ساعت مچی های بند پلاستیکی باقی ماندن کثیف ها روی بند و بازو بسته کردن نادرست میتواند باعث از بین رفتن بند شود

ساعت دلخواه من1

نگهداری از ساعت مچی بند چرمی

اگر بند چرمی ساعتتان با عرق دست مرطوب شده، آن را به آرامی با پارچه ای لطیف تمیز کرده همچنین چرم را خیلی محکم دور مچتان نبندید و سعی کنید تماس مستقیم با آب نداشته باشد.

توجه داشته باشید که وقتی عرق دست روی بند چرمی است، آن را در جعبه ساعتتان قرار ندهید و سعی کنید درفضای بسته قرار نگیرد.
برای جلوگیری از بین رفتن رنگ و جنس بند ساعت مچی سعی کنید آن را در معرض مستقیم نور ، عطر و یا فرآورده های نفتی قرار ندهید.

جهت محافظت از خط و خش بر روی بدنه ی آن در مواقع انجام کار سنگین فیزیکی ساعت را از دستتان در بیاورید تا درصد احتمال خراشیدگی و ضربه آن کمتر باشد.

بند چرمی

Leather strap

نگهداری ازساعت مچی بند فلزی

عوامل شیمیایی: مواد شیمیایی از جمله گازها، جیوه و … ممکن است رنگ قاب، بدنه، بند و قسمت های فلزی ساعت را تغییر دهند ازساعت خود در مقابل عوامل ذکر شده محافظت کنید.

رنگ قاب یا بند ساعت: برای رنگ کردن بدنه ساعت از دو تکنولوژی متفاوت با کیفیت‌های مختلف استفاده می‌شود. آبکاری و رنگ پی وی دی PVD برای ماندگاری بیشتر از برخورد مواد شیمیایی، مواد شوینده، عطر و ادکلن و کلیه حلالها دور نگهدارید و در صورت برخورد با این مواد با آب بشویید  آبکاری‌ها رنگ مسی و یا رزگلد زودتر صدمه می بیند. در مورد این رنگ بیشتر باید دقت شود.

برای تمیز کردن بند های استیل ، بهتر است یک مسواک آغشته به مقداری صابون را به آرامی بر روی قسمت های کثیف بکشید و با دقت زیر آب ببرید سپس با دستمال نمدار آن را تمیز کنید. فقط توجه داشته باشید، اگر ساعتتان ضد آب نیست، آن را مستقیما زیر فشار آب نگیرید، تا مشکلی برای آن پیش نیاید. قاب ساعت مچی باید با پارچه نرم مرطوبی تمیز شده و سپس به دقت خشک شود.

ساعت مچی بند استیل

Steel strap watch

شرایط نگهداری ساعت مچی باتری و مکانیکی (اتومات کوکی)

میدان مغناطیسی برروی ساعت های دیجیتال تاثیر به سزایی نمی گذارد ولی بر روی ساعت های مکانیکی و باطری دار؛ که توسط موتور کوچک الکتریکی یا کوکی عقربه ها را به حرکت در می آورند، ممکن است تاثیرات قابل توجهی بگذارد اما هنگامی که از آن منبع میدان مغناطیسی دور می‌شود با تنظیم مجدد، به حالت عادی باز خواهد گشت.
وسایلی که میدان مغناطیسی آن باعث اختلال در نحوه کار کردن صحیح ساعت مچی می شود عبارتند از:
تمامی وسایل برقی، هدفون، بلندگوهای قوی، یا آهن رباها و…

و در ساعت های کوارتز دما نیزموثر میباشد دمای بالای 40 درجه سانتیگرات عمر مفید باتری رو کم میکنه تا جایی که شاید باعث سولفاته شدن باتری نیز شود.

ساعت اتوت کوکی

Cookie Autote Watch

[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/4″][woodmart_products layout=”carousel” spacing=”10″ items_per_page=”40″ slides_per_view=”1″ autoplay=”yes” hide_pagination_control=”yes” hide_prev_next_buttons=”yes” center_mode=”no” wrap=”yes” sale_countdown=”0″ stock_progress_bar=”0″ highlighted_products=”0″ products_bordered_grid=”0″ lazy_loading=”no” scroll_carousel_init=”no” element_title=”ساعت مچی منتخب من کدام است”][vc_empty_space woodmart_hide_large=”0″ woodmart_hide_medium=”0″ woodmart_hide_small=”0″ woodmart_hide_extra_small=”0″][vc_btn title=”اینستاگرام دیجی آنتایم” shape=”round” color=”danger” link=”url:https%3A%2F%2Fwww.instagram.com%2Fdigiontime.ir%2F”][vc_empty_space woodmart_hide_large=”0″ woodmart_hide_medium=”0″ woodmart_hide_small=”0″ woodmart_hide_extra_small=”0″][vc_btn title=”واتس آپ دیجی آنتایم” shape=”round” color=”success” link=”url:https%3A%2F%2Fwa.me%2Fmessage%2FAY5YPM7R7K3KO1″][vc_empty_space woodmart_hide_large=”0″ woodmart_hide_medium=”0″ woodmart_hide_small=”0″ woodmart_hide_extra_small=”0″][vc_btn title=”تلگرام دیجی آنتایم” shape=”round” color=”sky” link=”url:https%3A%2F%2Ft.me%2Fdigiontime”][vc_empty_space woodmart_hide_large=”0″ woodmart_hide_medium=”0″ woodmart_hide_small=”0″ woodmart_hide_extra_small=”0″][vc_btn title=”توییتر دیجی آنتایم” shape=”round” color=”primary” link=”url:https%3A%2F%2Ftwitter.com%2Fdigiontime_ir”][/vc_column][/vc_row]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *