اخبار و مقالات ساعت مچی

نحوه تمیز کردن بندهای ساعت مچی

-کردن-بند-استیل-min-1

نحوه تمیز کردن بندهای ساعت مچی

نحوه تمیز کردن بندهای ساعت مچی

نحوه تمیز کردن بندهای ساعت مچی در هر صورت فقط خرید ساعت مچی کافی نیست. بعدازاینکه ساعت مچی محبوبتان را خریدید باید مسئولیت حفظ و نگهداری ساعت آن را بپذیرید تا بتوانید بیشترین استفاده و بهره را از آن ببرید.

دیجی آنتایم  همواره در تلاش بوده تا تجربیات خود را درزمینهٔ خرید ساعت مچی و اطلاعات آموزشی را به صورت اخبار و مقالات در اختیار شما قرار دهد و به‌این‌ترتیب خریدی امن و آسان را برای شما رقم خواهد زد.

برای تمیز کردن انواع بند های ساعت مچی راهکارهای متفاوتی وجود دارد که ما در این مقاله سعی کرده ایم به صورت کامل برای کاربران خود این اطلاعات را منتشر کنیم.

تمیزکردن بندهای استیل

برای تمیز کردن ساعت مچی هایی با بند استیل در مرحله اول باید توجه کرد که بند ساعت مچی شما نیاز به پرداخت یا(پلیش) دارد یا خیر اگر نیاز به پلیش داشته باشد به توصیه دیجی آنتایم اول به این موضوع بیشتر اهمیت داده شود چون مرحله تمیز کردن به بعد از مرحله پلیش میرسد، که البته این کار باید توسط اشخاص متخصص (دیجی آنتایم) انجام شود.

شما برای تمیز کردن بند ساعت استیل خود در وحله اول باید به این نکته توجه کنید که ساعت مچی شما دارای واترپرو است یا خیر که مقاومت در برابر آب که بیشتر در پشت درب ساعت حک شده است از 30A شروع میشود تا 200A که در مورد واتر پرو ساعت مچی ها در قسمت اخبار و مقالات پیشین دیجی آنتایم توضیح کامل داده شده است.

حال در نظر میگیریم که ساعت مچی ما دارای واتر پرو بالای 30 است که ما میتوانیم از این ویژگی استفاده کنیم و ساعت مچی خود را به همراه کیس در ظرفی که قبلا از آب و صابون پر کردهایم بگزاریم تا چند دقیقه بماند و این زمان برمیگردد به اینکه چقدر روی ساعت شما آلودگی باقی مانده طولانی مدت یا کوتاه مدت اگر آلودگی طول عمر بیشتر دارد پس مشخص است که بیشتر باید درون محلول شوینده بماند.

بعد ساعت مچی را بیرون اورده و به همراه یک دستمال یا مسواک خیلی نرم روی سطح ساعت مچی میکشیم تا اگر آلودگی یا کثیفی باقی مانده است از روی بند و کیس ساعت پاک شود .

حال آنکه ساعت مچی ما که بند استیل دارد و دارای واتر پرو نیست بهتر است که بند ساعت را جدا کرده و به صورت جداگانه آن را به همراه ترتیبی که در بالا گفته شد تمیز کرده و خشک کنیم و یا آنکه میتوان با اسپری الکل نیز آلودگی را از سطح بند ساعت از بین برد و نکته بعدی اینکه چون در این مرحله کیس از بند جدا میشود میتوان در آب گرم نیز این کار انجام شود.

و در آخر اگر بند ساعت مچی ما دارای رنگ باشد طلایی،رزگلد و غیره باید به اشخاص متخصص سپرده شود .

تمیز کردن بند های چرمی

نحوه تمیز کردن بندهای ساعت مچی بند چرم

برای تمیز کردن بندهای چرمی بهتر است از ابتدا بند ساعت از کیس جدا شود و به صورت جداگانه تمیز شود اول بند ساعت چرمی را جداکرده و با آب و پارچه تمیز روی آن را تمیز کرده و اجازه میدهیم تا کامل خشک شود بعد از خشک شدن بند روی قسمت چرم بند را با روغن مربوط به چرم آغشته میکنیم و دوباره اجازه میدهیم تا جذب چرم شود و بعد روی آن را با پارچه تمیز پاک کرده و روی کیس ساعت میبندیم .

همچنین بخوانید : استفاده درست از کرنوگراف +ویژگیهای آن

تعرق دست روی بند ساعت ایجاد پوسیدگی و کثیفی میکند بهتر است در فصل های گرم برای استفاده روزانه از بندهای استیل استفاده شود تا هم طول عمر بند بالاتر بره و هم اینکه زیاد نیاز به تمیز کردن نداشته باشد.

تمیز کردن بندهای پلاستیکی

نحوه تمیز کردن بندهای ساعت مچی

تمیز کردن بندهای پلاستیکی (رابر،رزین،سلیکونی) در این نوع بند ها که بیشتر در رنگ های روشن رنگ پذیری بالاتری دارند بهتر است بند ساعت جدا شود و با آب گرم و مواد شوینده مثل محلول آب و صابون شسته شود بند را با مسواک تیز و نرم شوستشو میدهیم و اگر لکه ای قدیمی یا خیلی غلیظ هست و به این راحتی ها از بین نمیرود بهتر است که با کمی جوش شیرین شستشو داده شود تا کمرنگ تر یا محو شود .

مطالعه مقاله قبل از خرید ساعت به چه مواردی بیشتر باید توجه کرد  خالی از لطف نیست

بهتر است تمیز کردن بندهای ساعت مچی خود را به مدت زمان های کوتاه برسانید تا ذرات گردو غبار زودتر و در کمترین زمان از روی بند ساعت شما پاک شود.

فقط در نظر داشته داشته باشید بعد از اتمام هر مرحله از تمیز کردن حتما مواد شوینده را از روی بند ساعت کاملا پاک کنید که همان مواد شوینده روی بند ساعت شما ایجاد پوسیدگی نکند و این بیشتر روی بندهای پلاستیکی بیشتر ایجاد میشود مخصوصا صابون اگر ساعت مچی شما ضد آب کامل هست و شما داخل حمام از آن استفاده میکنید حتما توجه داشته باشین که بعد از استحمام مواد شوینده ازر روی ساعت مچی شما پاک شده باشد.

تمیز کردن بندهای پارچه ای و برزنتی

در این مدل بندها میتوانیم کلا بند را بشوییم و اجازه دهیم خشک شود و دوباره روی ساعت نصب کنیم.محلول شوینده پودر صابون با آب گرم یا با پودر ماشین لباس شویی اجازه میدهیم چند دقیقه داخل مواد شوینده بماند بعد ابکشی و خشک میکنیم و مورد استفاده قرار میدهیم.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *