اخبار و مقالات ساعت مچی

نکات طلایی درباره نگهداری و تعمیر ساعت مچی

-تمیز-کردن-ساعت-min-2

نکات طلایی،نگهداری تعمیر ساعت مچی

نکات طلایی،نگهداری تعمیر ساعت مچی ،امروزه اکثر افراد از ساعت های مچی فقط برای دانستن زمان استفاده نمی کنندو برای تعیین زمان بسیار با اهمیت تر جلوه کرده است. در واقع در دنیای امروز ساعت های مچی تبدیل به اکسسوری های جذاب و وسیله ای برای نشان دادن مدو شخصیت شده اند و می توانند سبک زندگی شما را به سایر افراد نشان دهند.

به جرات می توان گفت ساعت مچی تنها اکسسوری است که هر خانم یا آقای شیک پوشی برای تکمیل استایل خود،  به آن نیاز دارد. نگهداری و تعمیر ساعت مچی هم از اصول مهم و خاصی برخوردار است که باید در مورد آن بیشتر بدانید.

تمیز کردن و نگهداری ساعت های بند چرمی و بند استیل

اولین مورد و مهمترین مورد بعد از خرید کردن یک ساعت مچی، شرایط نگهداری و تیز نگه داشتن این اکسسوری جداب و زیبا است .که اگر درست و حساب شده انجام شود سالها بدون نیاز به سرویس و خدمات به قول معروف مثل ساعت براتون کار خواهد کرد .

نکات طلایی نگهداری تعمیر ساعت مچی

 

نگهداری ساعت مچی با بند چرمی اولین نکته که هائز اهمیت و آسیب پذیرتر از کیس ساعت است بند ساعت میباشد.  بندهای چرمی که کار کرده نیستند یه مقدار خشک و خیلی نرم و حالت پذیر نیستند

برای این منظور اولین بار بهتر از روی بند را با روغن زیتون یا روغن مخصوص چرم کمی چرب کنید و اجاره دهید تا جذب چرم شود و بعد استفاده شود، این کار باعث میشود هم عمر بند شما بیشتر شود و هم منعطف تر شود و روی دست راحتر بسته شود.

دومین نکته اینکه بندهای چرم طبیعی یا حتی بندهایی که از چرم مصنوعی هستن به تعرق بدن حساس هستن و تعرق باعث کوتاهی عمر مفید این مدل بندها میشوند، بهتر است .

در فصل گرما بیشتر از ساعت های بند استیل استفاده شود یا اگر استفاده میکنید حتما بعد از چند ساعت استفاده از روی دست باز شود و با دستمال رطوبت آآن گرفته شود و پاک شود تا باعث پوسیدگی بند در دراز مدت نشود.

نگهداری ساعت مچی با بند استیل در مورد این مدل بند ساعت مچی ها باید بگوییم تعرق و پوسیدگی کوچکترین تاثیری روی آن ندارد اما در برابر خط و خش آسیب پذیر هستن اما قابل پرداخت هستن به شرط استیل بودن که اگر برس یا استیل آبکاری شده با رنگ رزگلد یا طلایی باشد قابل پرداخت نمیباشد.

تمیز کردن بند استیل

 

در مورد این بندها باید بگوییم قابل سایز شدن هستن ینی میتوان بند ساعت را کوتاه یا در شرایط خاص بلندتر از سایز استاندارد سایز کرد که در مورد بندها چرمی این قابلیت وجود ندارد مگر با تعویض بند،برای بهداشت و تمیزی این مدل بندها میشود بند را از کیس جدا کرد و بند را با آب و مواد شوینده به آرامی با مسواکی نرم تمیز کرد .

نگهداری ساعت مچی با بند پلاستیکی در مورد این جنس از بندها باید بگوییم خیلی نگهداری راحتر و طول عمر بیشتری دارند چون نه مثل بند های استیل دچار خط و خش میشوند نه مثل بندهای چرمی نسبت به تعرق حساس هستن اما نسبت به آلودگی و استفاده نادرست در باز و بسته کردن کمربندی بند شاید دچار شکستگی شوند پس بهتر است با شستشوی به موقع و مراقبت درست از ساعت مچی عمر بند اکسسوری خود را بالا ببریم.

 تعمیر ساعت نگهداری ساعت مچی

عواملی که باعث کوتاه شدن عمر مفید ساعت مچی خواهد شد

ضربه مهمترین عاملی است  که تاثیر زیادی روی ساعت مچی  شما دارد ، افتادن پرتاب شدن و فشار غیر طبیعی روی ساعت مچی که البته چون این اکسسوری یه نوع پوششی هست که مدت زیادی روی دست شما است پس امکان ضربه یا برخورد به اشیا دیگر وجود دارد.

پس بهتر است نسبت به شغلی که دارین ساعت مچی خود را انتخاب کنید به طور مثال اگر شما شغل پر تحرکی دارین بهتر است از ساعت مچی هایی با بندهای پلاستیکی یا اسپرت (cacio) که مخصوص ورزشکاران است استفاده کنیم چون این مدل های خاص در برابر ضربه مقاوم ساخته شده اند.

تاثیر دما بر روی ساعت مچی درجه حرارت محیط نیز تاثیر گزاری خاصی روی ساعت مچی خواهد داشت مثلا ساعت هایی که دارای باطری هستند (کوارتز) خیلی کمتر از ساعت های اتوماتیک تحت تاثیر دمای هوا قرار می‌گیرند.

ساعت های مکانیکی باید هر هشت ساعت شارژ شوند. دمای محیط بین 10 تا 35 درجه سانتیگراد مناسب است. اگر در طول زمستان ساعت خود را از مچ دستتان باز کنید و در دمای زیر 10 درجه نگه دارید، دیگر ساعت شما زمان را دقیق نشان نمی‌دهد.

اگر ساعت در دمای کمتر از منفی 10 درجه سانتیگراد یا بالای 60 درجه سانتیگراد، در محیط بیرون باشد در این صورت ساعت از کار می افتد.
در ساعت های دیجیتال از کریستال مایع برای صفحه نمایش استفاده می‌شود که این مایع در دمای زیر نقطه انجماد به خوبی پاسخگو نیست و در دماهای بالا نیز تاریک می‌شود (ساعت‌های اسپرت مخصوص کوه نوردی و … در این شرایط به خوبی کار خواهند کرد)

مواد شیمیایی مواد شیمیایی مثل عطر و ادکلن و کرم های آرایشی بهداشتی و غیره که جزء مواد و عوامل شیمایی باشند روی رنگ ساعت های رزگلد و طلایی اثر خواهند داشت.

میدان مغناطیسی برروی ساعت های دیجیتال تاثیر به سزایی نمی گذارد ولی بر روی ساعت های مکانیکی و باطری دار؛ که توسط موتور کوچک الکتریکی یا کوکی عقربه ها را به حرکت در می آورند، ممکن است تاثیرات قابل توجهی بگذارد اما هنگامی که از آن منبع میدان مغناطیسی دور می‌شود با تنظیم مجدد، به حالت عادی باز خواهد گشت.
وسایلی که میدان مغناطیسی آن باعث اختلال در نحوه کار کردن صحیح ساعت می شود عبارتند از:
تمامی وسایل برقی، هدفون، بلندگوهای قوی، یا آهن رباها و..

چه موقع ساعت مچی شما نیاز به خدمات و تعمیر دارد

توصیه دیجی آنتایم به شما کاربران عزیز قبل از هر اقدامی مشخص کردن مرکز خدماتی مورد نظر میباشد که باید توجه کامل داشته باشین که ساعت مچی شما تحویل قسمت خدمات پس از فروش همان برند داخل ایران شود که شما عزیزانی که از سایت دیجی آنتایم خرید انجام میدهید یه کارت به عنوان کارت مکمل اضافه بر کارت بین المللی تحویل شما خواهد شد ،که شماره تماس و پل ارتباطی شما با شرکت گارانتی کننده خواهد بود ، و البته داخل قسمت توضیحات نام شرکت گارانتی کننده داخل ایران مشخص شده میباشد .

نکات طلایی نگهداری تعمیر ساعت مچی

نکات طلایی،نگهداری تعمیر ساعت مچی

تعویض باطری اولین موردی که شاید  ساعت مچی (کوارتز) شما را راهی خدمات کند نیاز به تعوبض باطری خواهد بود ،شاید به نظر یه مورد معمولی و  خیلی پیش پا افتاده به نظر بیایید اما همین نوع خدمات اگر توسط اشخاص غیر متخصص انجام شود ممکن است آسیب های خیلی جدی به ساعت شما بزند مواردی مثل از بین رفتن واتر پرو و حتی در مواردی آسیب به کیت اصلی موتور ساعت خواهد بود که باعث میشود هزینه های بیشتری صرف ساعت مچی خود کنید تا دوباره مثل روز اول بتوانید از آن استفاده کنید.

دیجی آنتایم در این مورد با تایید اشخاص متخصص ، این  کار را برای کاربران خود آسان کرده است و همپنین با ایجاد خدمات انحصاری تعویض باطری دریافت و ارسال درب منزل  بعد از ثبت سفارش و تاییده از طرف دیجی آنتایم  ساعت مچی خود را درب منزل  تحویل داده و با نهایت سلامت و اطمینان بعد از انجام خدمات درب منزل دریافت کنید که هم صرفه جویی در وقت شما عزیزان خواهد بودو هم اطمینان از سلامت کار انجام شده .

ساعت مچی های مکانیکی بعد از 5 سال اگر ایراد موتوری نداشت برای تنظیم درصد خطا که بر اثر تاثیر جاذبه بر روی عمل کرد این موتور های ساعت مچی است برای خدمات ارسال شود و اگر این در صد خطا در شبانه روز بیشتر از 15 ثانیه باشد انجام پذیر خواهد بود و تا این مقدار بلا مانع میباشد .

موارد متفرقه ای مثل تعویض شیشه تعویض بند خدمات موتوری همه این موارد باید توسط اشخاص آموزش دیده انجام شود تا کمترین آسیب به اکسسوری شما وارد نشود. با کمی تحقیق و افزایش اطلاعات از سایت های معتبر و اورجینال فروش (دیجی آنتایم) برای شما این موقعیت ایجاد میشود تا سالهای سال ار ساعت مچی  و خدمات پس از فروش آن استفاده درست و کامل را داشته باشید.

موارد گارانتی و خدمات ساعت مچی شما طبق توافق شرکت گارانتی کننده معمولا از 12 ماه تا 24 ماه حتی مواردی مادام العمر جزء خدمات پس از فروش و طبق شرایط و موارد گارانتی محاسبه خواهد شد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *